دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

آبگرمکن ایستاده


آبگرمکن های ایستاده معمولی همچنان محبوب ترین نوع سیستم گرمایش آب برای خانه هستند. در اینجا اطلاعات اساسی در مورد نحوه کار آبگرمکن ایستاده ذخیره سازی پیدا خواهید کرد. هنگام انتخاب مدل مناسب از چه معیارهایی استفاده شود. و برخی از نکات مربوط به نصب ، نگهداری و ایمنی.

آبگرمکن ایستاده چگونه کار می کنند؟


یک آبگرمکن ایستاده یک خانواده یک مخزن آماده – از 20 تا 80 گالن – آب گرم فراهم می کند. هنگامی که شیر آب گرم را روشن می کنید با آزاد کردن آب گرم از بالای مخزن کار می کند. برای جایگزینی آن آب گرم ، اطمینان حاصل شود که مخزن همیشه پر است و به پایین مخزن وارد می شود.

منابع سوختی آبگرمکن ذخیره سازی متداول شامل گاز طبیعی ، پروپان ، مازوت و برق است. هنگام انتخاب آبگرمکن جدید ، در مورد انواع سوخت موجود بیشتر بیاموزید.

از آنجا که آب دائماً در مخزن گرم می شود ، حتی در صورت عدم استفاده از شیر آب گرم ، می توان انرژی را هدر داد. به این حالت از دست دادن گرمای آماده به کار گفته می شود. فقط آبگرمکن دیواری – مانند آبگرمکن ها تقاضای نوع و آبگرمکن های کویل بدون مخزن – از اتلاف حرارت در حالت آماده به کار جلوگیری می کنند. برخی از مدل های آبگرمکن ذخیره سازی دارای مخزن عایق بندی شدیدی هستند که به طور قابل توجهی تلفات گرمای آماده به کار را کاهش می دهد و هزینه های عملیاتی سالانه را کاهش می دهد. به دنبال مدل هایی با مخازن باشید که دارای مقاومت حرارتی (R-Value) R-12 تا R-25 باشند.

آبگرمکن های گازی و نفتی نیز تلفات انرژی مربوط به تخلیه دارند. دو نوع آبگرمکن – آبگرمکن گازی با کمک فن و آبگرمکن احتراق مهر و موم شده در جو – این تلفات را کاهش می دهد. 

همچنین ممکن است بخواهید برخی از آبگرمکن های ایستاده کمتر معمولی را در نظر بگیرید – آبگرمکن های پمپ حرارتی و آبگرمکن های خورشیدی. این آبگرمکن ها معمولاً گران ترند اما به طور معمول هزینه های عملیاتی سالانه کمتری دارند.

انتخاب آبگرمکن ایستاده


آبگرمکن ایستاده با کمترین قیمت ممکن است گرانترین کارکرد و نگهداری در طول عمر خود باشد. اگرچه یک واحد بزرگ ممکن است جذاب باشد ، اما به دلیل اتلاف بیشتر انرژی در حالت آماده به کار ، قیمت خرید بالاتر و هزینه های انرژی را افزایش می دهد.

قبل از خرید آبگرمکن ایستاده جدید ، موارد زیر را در نظر بگیرید:

اندازه و رتبه بندی ساعت اول
نوع سوخت و در دسترس بودن
بازده و هزینه های انرژی.


نصب و نگهداری آبگرمکن ایستاده


نصب و نگهداری صحیح آبگرمکن می تواند بهره وری انرژی آن را بهینه کند.

نصب مناسب به عوامل زیادی بستگی دارد. این عوامل شامل نوع سوخت ، آب و هوا ، الزامات محلی کد ساختمان و موارد ایمنی ، به ویژه در مورد احتراق بخاری های آب با گاز و روغن است. بنابراین ، بهتر است یک پیمانکار لوله کشی و گرمایشی بخاری آب گرم کن خود را نصب کنید. هنگام انتخاب پیمانکار حتما کارهای زیر را انجام دهید:

برآورد هزینه را به صورت کتبی درخواست کنید
مراجعه کنید
این شرکت را با دفتر بهتر مشاغل محلی خود بررسی کنید
ببینید آیا شرکت در صورت لزوم مجوز محلی را دریافت می کند و کد ساختمان محلی و غیره را می فهمد.
اگر تصمیم دارید خودتان آن را نصب کنید ، ابتدا با سازنده آبگرمکن ایستاده مشورت کنید. تولیدکنندگان معمولاً دفترچه راهنمای نصب و راه اندازی لازم را دارند. همچنین ، برای کسب اطلاعات در مورد اخذ مجوز ، در صورت لزوم و کد ساخت محلی بخاری آب ، با شهر یا شهر خود تماس بگیرید.

تعمیر و نگهداری دوره ای آبگرمکن ایستاده می تواند به طور قابل توجهی عمر بخاری شما را افزایش داده و افت کارایی را به حداقل برساند. برای توصیه های خاص نگهداری ، دفترچه راهنمای خود را بخوانید.

تعمیر و نگهداری معمول آبگرمکن های ایستاده ، بسته به نوع یا مدل شما ، ممکن است شامل موارد زیر باشد:

هر سه ماه یک چهارم آب از مخزن ذخیره کنید
هر شش ماه یکبار دما و فشار را چک کنید
بازرسی از میله آند هر سه تا چهار سال.
بهبود کارایی انرژی
بعد از اینکه آبگرمکن صنعتی شما به درستی نصب و نگهداری شد ، برخی از استراتژی های اضافی برای صرفه جویی در مصرف انرژی را برای کمک به کاهش قبض های آب گرم کنید. نصب برخی از دستگاه ها و سیستم های کم مصرف مقرون به صرفه تر با آبگرمکن برقی است.

مشاهده لیست قیمت انواع آبگرمکن در لینک روبرو : آبگرمکن های استاده