دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

آبگرمکن من چقدر انرژی مصرف می کند؟

آبگرمکن برقی شما یکی از نیرومندترین مصرف کنندگان انرژی در بین لوازم خانگی شما است. به گفته وزارت انرژی ، در یک خانه متوسط ​​، آبگرمکن گرم حدود 17 درصد از کل انرژی مصرفی را بر عهده دارد. اگر بتوانید مقدار انرژی خود را برای گرم کردن آب محاسبه کنید ، به اطلاعاتی نیاز دارید که برای بهبود کارایی و به حداقل رساندن صورتحساب خود نیاز دارید.

یک آبگرمکن گرم چقدر برق مصرف می کند؟

اینکه دقیقاً چه مقدار وات از یک آبگرمکن برقی استفاده می شود ، به تعداد زیادی متغیر بستگی دارد ، از جمله سن و اندازه واحد ، مخزن یا مدل درخواستی ، تنظیم آن در چه دمایی ، میزان آب گرم مصرفی در روز ، و عوامل دیگر. می توانید با ضرب تعداد وات مورد استفاده در بخاری خود در قیمتی که برای هر کیلووات ساعت پرداخت می کنید در تعداد ساعات فعال شدن آبگرمکن در روز ، برآورد هزینه کنید و سپس تقسیم بر 1000 کنید. به طور معمول ، یک آبگرمکن که از مخزن استفاده می کند به مدت سه تا پنج ساعت در روز کار می کند. بنابراین ، بخاری 4000 واتی که به مدت سه ساعت در روز و با 10 دلار در هر کیلووات ساعت استفاده می شود ، 1.20 دلار در روز ، تقریباً 36.50 دلار در ماه یا 438 دلار در سال هزینه می کند.

آبگرمکن گرم چقدر گاز مصرف می کند؟

اگر از بخاری آبگرمکن گازی استفاده می کنید ، همان عواملی که برادرزاده های برقی آنها تأثیر می گذارد ، بر هزینه تأثیر می گذارند. فرمول تخمین صورتحساب شما نیز مشابه است: حرارتی که بخاری شما استفاده می کند در هر ساعت چند برابر قیمت شما برای بابت گرم کردن ، ضرب کنید. به عنوان مثال ، اگر برای هر گرم 1 دلار پرداخت می کنید و از آبگرمکن استفاده می کنید که 205 گرم در ساعت می کند ، به مدت سه ساعت در روز ، مبلغ کل شما تقریباً 0.62 دلار در روز ، 18.70 دلار در ماه و 224 دلار در سال است

هزینه عملکرد آبگرمکن گاز و برقی

به طور کلی ، قیمت آبگرمکن گازی در هر ماه کمتر از یک مدل الکتریکی است ، زیرا قیمت گاز طبیعی کمتر از هزینه برق است. با توجه به مثال های ذکر شده در بالا ، که در آن بخاری برقی 438 دلار در مقابل 224 دلار برای سوخت سوخت است ، شما با استفاده از بنزین 214 دلار در سال صرفه جویی می كنید ، اگرچه اعداد و ارقام دقیق شما به سایر متغیرهای بازی مانند بهره وری بستگی دارد واحد شما

برای اصلاح محاسبات خود ، در نظر بگیرید که چه مقدار گاز بخاری آب گرم به فاکتور انرژی یا میزان EF آن بستگی دارد. هرچه این عدد بیشتر باشد ، با کارآمدترین مدل ها با وزن 67/0 ، بهتر است. اگر نیاز به خرید آبگرمکن برقی دارید ، به دنبال مدل هایی با رتبه بندی EF در دهه 90 باشید. همچنین می توانید به دنبال مدلهایی باشید که از روشهای جایگزین گرمایش آب مانند بخاری خورشیدی یا پمپ های حرارتی استفاده می کنند.

آبگرمکن دیواری چقدر برق مصرف می کند؟

آبگرمکن های دیواری به جای ذخیره مخزنی که دائماً گرم است ، آب مورد نیاز را گرم می کنند. به طور کلی ، این واحدها انرژی کمتری نسبت به یک آبگرمکن سنتی مصرف می کنند ، اگرچه میزان استفاده از آبگرمکن های دیواری همچنان به تقاضای شما در خانه بستگی دارد. از آنجا که در مواقعی که از آنها استفاده نمی کنید نیازی به گرم کردن آب ندارند ، ممکن است بخاری های بدون مخزن فقط دو ساعت در روز کار کنند.

طبق گفته وزارت انرژی ، بخاری های بدون مخزن در حدود 24 تا 34 درصد کارآیی بیشتری نسبت به بخاری های دارای مخزن در خانه هایی دارند که روزانه 41 گالن یا کمتر از آب گرم استفاده می کنند ، یا در خانه هایی که 86 گالن آب استفاده می کنند ، 8 تا 14 درصد کارآیی بیشتری دارند. یا بیشتر. به خاطر داشته باشید ، خرید این مدل ها نیز هزینه بیشتری دارد و ممکن است به سیم کشی جدیدی در خانه شما احتیاج داشته باشد ، که بخشی از صرفه جویی در انرژی شما را جبران می کند.

برای کاهش میزان مصرف برق یا گاز آب گرم و پایین آوردن صورت حساب ، این نکات را در نظر بگیرید:

ترموستات را کم کنید: بسیاری از بخاری های آب گرم به طور پیش فرض روی 140 درجه تنظیم شده اند ، اما 120 برای اکثر مصارف خانگی بسیار گرم است و خطر سوزش کمتری را ایجاد می کند.
در دوش گرفتن زیاد طولانی نکنید: دوش آب گرم می تواند یک لذت آرامش بخش باشد ، و هیچ کس به شما پیشنهاد نمی کند که در زمستان از دوش آب سرد رنج بکشید. با این حال ، به این فکر کنید که زمان استحمام خود را محدود کنید و در جلسات تمیز کردن 20 یا 30 دقیقه ای عادت نکنید. یک روش برای به حداقل رساندن مصرف آب این است که هنگام صابون دوش را خاموش کنید و موهای خود را بشویید ، سپس جریان را برای شستشو بازگردانید.
شیر آب و سر دوش را نصب کنید: هرچه آب در دقیقه در وسایل شما جریان داشته باشد ، گرمای کمتری نیز برای مصرف نیاز دارید.
مخزن خود را عایق بندی کنید: یک پتو عایق ارزان قیمت می تواند به مخزن آب شما کمک کند تا گرما را حفظ کند ، بنابراین انرژی کمتری را صرف گرم شدن مجدد آن می کند.
اندازه مخزنی متناسب با خانواده خود پیدا کنید: شما باید آبگرمکن آنقدر بزرگ باشد که بتواند شلوغ ترین ساعت روز را در خانه شما اداره کند ، اما نه آنقدر بزرگ که باعث اتلاف انرژی گرمایش آب مورد نیاز شما شود. برای کمک به محاسبه تعداد گالن موردنیاز در یک ساعت ، به راهنمای وزارت انرژی برای اندازه گیری یک آبگرمکن جدید مراجعه کنید و مدلی با درجه یکسان ساعت اول پیدا کنید.
به مدل کارآمدتری ارتقا دهید: فناوری کارایی دائماً در حال بهبود است ، بنابراین دفعه بعدی که نیاز به خرید آبگرمکن جدید دارید ، می توانید با سرمایه گذاری در مدلی با برچسب Energy Star ، چند دلار از صورتحساب خود را اصلاح کنید. ، قول می دهد که در میان مصرف کنندگان انرژی متوسط ​​در بازار باشد.
دیگر لوازم خانگی خود را فراموش نکنید: مقدار زیادی از انرژی که ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی شما مصرف می کند به دلیل استفاده از آب گرم است ، بنابراین سرمایه گذاری در لوازم خانگی کارآمد و استفاده از تنظیمات کم انرژی باعث کاهش بار آبگرمکن گرم می شود.
ماشین ظرفشویی را نسبت به شستشوی دستی ترجیح دهید: در حالی که ماشین های ظرفشویی سهم خود را از انرژی مصرف می کنند ، آنها تمایل به استفاده از آب گرم کمتری نسبت به شستن ظرف ها با دست دارند ، به خصوص اگر شما مدل کارآیی بالایی داشته باشید و منتظر بمانید تا دستگاه را بارگیری کنید. ظرف ها.

مشاهده لیست قیمت انواع آبگرمکن در لینک روبرو : آبگرمکن