دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

آیا باید روی آبگرمکن سیم باندینگ داشته باشید؟

تا زمانی که آب گرم برای دوش یا لباسشویی دارید ، احتمالاً زیاد به آبگرمکن برقی خود فکر نمی کنید. هنگامی که شما در مورد نحوه کار یک آبگرمکن یاد می گیرید ، در واقع تعدادی از اجزای سازنده وجود دارد که بسیار جالب هستند. بخشی که بحث خوبی در دنیای لوله کشی ایجاد می کند ، سیم اتصال است.

در این مقاله ، هدف سیم باندینگ را توضیح خواهیم داد و اگر می خواهید یک سیم را به آبگرمکن اضافه کنید.

سیم باند آبگرمکن چیست؟


سیم اتصال بخشی خارجی است که به آبگرمکن متصل می شود. به طور معمول دارای دو گیره برنجی است که یک سیم مسی ضخیم بین آنها قرار دارد. یک گیره روی لوله آب سرد قرار می گیرد در حالی که دیگری روی لوله آب گرم قرار می گیرد. در حالی که سیمها به سیم بوست همیشه مورد نیاز کدها نیستند ، این قطعه فقط 10 دلار است و نصب آن بسیار آسان است ، بنابراین افزودن یک سیم به آبگرمکن دیواری سرمایه گذاری زیادی نیست.

مزایای سیم باند آبگرمکن


سیم اتصال بخشی منحصر به فرد است زیرا برخی از لوله کش ها آنها را توصیه می کنند و برخی دیگر این کار را نمی کنند. هنگام استفاده ، سیم باند می تواند دو هدف داشته باشد:

خوردگی آبگرمکن را کم کنید. سیم اتصال می تواند جریان الکتریکی کوچکی را که از طریق لوله های مسی عبور می کند به اتصالات فولادی آبگرمکن هدایت کند. تصور می شود که این فرایند از الکترولیز و خوردگی جلوگیری می کند ، که می تواند عمر مفید آبگرمکن را افزایش دهد و از نشت جلوگیری کند. با این حال ، اگر PEX یا لوله های غیر مسی دیگری دارید ، دیگر لازم نیست نگران این موضوع باشید.
زمین برق را کامل کنید. به طور کلی ، با سیستم لوله کشی شما ، لوله های فلزی باید زمین شوند – معمولاً توسط لوله ورودی آب سرد. قرارگیری آبگرمکن می تواند شکافی بین لوله های آب سرد و گرم ایجاد کند. بنابراین می توان از سیم اتصال برای اتصال دو خط و تکمیل روند زمین استفاده کرد ، که می تواند ایمنی الکتریکی در خانه را افزایش دهد.


آیا سیم باند لازم است؟


اینکه یا حتماً باید یک سیم باندینگ روی بخاری آب خود داشته باشید یا نه ، به محل زندگی شما بستگی دارد. سیم برق اتصال توسط کد برق ملی مورد نیاز نیست ، اگرچه برخی از کدهای ساختمانی محلی نصب قطعه را درخواست می کنند. در سراسر کشور ، برخی از برق و بازرسان ساختمان توصیه می کنند هنگام اتصال اتصالات لوله های مسی به آبگرمکن بوتان ، از کابل اتصال استفاده شود.

اگر سیم باند در منطقه شما مورد نیاز نیست ، نصب یک سیم بر روی آبگرمکن مورد علاقه شخصی است. اضافه کردن سیم هیچ نقطه ضعف قابل توجهی ندارد و به طور بالقوه می تواند خطر خوردگی را کاهش دهد و زمین کامل لوله های فلزی شما را تضمین کند.

سوالات بیشتری در مورد آبگرمکن دارید؟


اگر در مورد چگونگی کارکرد آبگرمکن خود سوالات دیگری دارید ، یا اگر نیاز به کار بر روی واحد فعلی خود دارید ، با متخصصان بامین تهویه تماس بگیرید. با 10 سال تجربه  ، می توانید مطمئن باشید که بهترین خدمات را در شهر دریافت می کنید. امروز با شماره تلفن 02188306500  با ما تماس بگیرید.

مشاهده لیست قیمت انواع آبگرمکن در لینک روبرو : آبگرمکن