دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

نحوه روشن کردن انواع آبگرمکن

هم اکنون انواع مختلفی از آبگرمکن ها در بازار وجود دارد و ممکن است گیج کننده باشد. ممکن است در ساختمان جدید خود آبگرمکن ایستاده ، آبگرمکن دیواری یا آبگرمکن ترکیبی پیدا کنید.

آبگرمکن ایستاده در گذشته استاندارد صنعت بود و بسیار محبوب بود ، اما امروزه بخاطر قابل حمل بودن آبگرمکن های دیواری بیشتر مورد پسند قرار می گیرند.

آبگرمکن های مورد استفاده بیشتر در مواردی مورد استفاده قرار می گیرند که صاحبخانه ترجیح دهد آب گرم خود را به سرعت به شیرهای آب یا لوازم خانگی نزدیک به بخاری مرکزی تحویل دهد. آبگرمکن های هیبریدی نسبتاً جدید هستند و بزرگترین دلیل تصویب آنها صرفه جویی در هزینه های انرژی است.

اکنون ، همانطور که عنوان عنوان می کند ، این درسی نیست که نوع آبگرمکن برای کدام نوع بهتر است. صرف نظر از نوع آبگرمکن شما ، می خواهیم به شما نشان دهیم که چگونه آبگرمکن را روشن کنید در صورتی که اولین بار است. ما نمی خواهیم شما به دنبال یک حرفه ای برای همه چیز ، از جمله این ، دور بزنید. برای راهنمایی بیشتر می توانید سایر مقالات مفید ما را در مورد آبگرمکن بررسی کنید.

بنابراین چگونه دقیقاً آبگرمکن خود را روشن می کنید؟


مراحل خاص روشن کردن آبگرمکن شما تا حد زیادی به انواع آبگرمکن شما بستگی دارد.

بنابراین ، کاری که ما می خواهیم انجام دهیم این است که راهنمایی هایی را که برای انواع مختلف آبگرمکن ها دنبال می شود توضیح دهیم. توجه داشته باشید که هر یک از این مراحل مهم است و نباید از آنها چشم پوشی کرد و یا بی اهمیت تلقی شد. آماده؟ بیا بریم!

نحوه روشن کردن آبگرمکن گازی

برای روشن کردن آبگرمکن گازی خود این مراحل را انجام دهید:

مرحله 1: شیرهای باز یا شیر آب را بررسی کرده و آنها را ببندید
با بررسی شیرها یا شیرهایی که ممکن است به طور تصادفی یا توسط شما در حین کار بر روی مخزن باز شده باشند ، کار را شروع کنید. ممکن است شخصی آن را باز کرده باشد تا کمی هوا به مخزن آب گرم شما راه یابد. هر زمان که می خواهید آبگرمکن را روشن کنید ، اولین کاری که باید انجام دهید بستن شیرهای آب باز است.

مرحله 2: آب سرد را روشن کنید
مورد بعدی که باید انجام دهید روشن کردن منبع آب سرد است. شما این کار را می کنید تا مخزن شما دوباره پر شود. این بسیار مهم است زیرا آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که بخاری خود را با مخزنی که پر نیست روشن کنید.

مرحله 3: چراغ خلبان خود را روشن کنید
شما باید چراغ خلبان آبگرمکن خود را روشن کنید تا دوش آب گرم شما بتواند دوباره به کار خود برگردد. همچنین انجام این کار برای جلوگیری از حوادث ناشی از انتشار گاز مهم است.

مرحله 4: سوپاپ گاز خود را روشن کنید
اگر سوپاپ شما به “پایلوت” تبدیل شود ، مجبور نیستید مرحله نور پایلوت را طی کنید. تمام کاری که اکنون باید انجام دهید این است که شیر گاز خود را روشن کنید.

در این مرحله ، آبگرمکن باید در حال گرم کردن آب باشد. مشعل باید شلیک شود. اگر این مورد را روی آبگرمکن خود بررسی کردید و اینگونه نیست ، ممکن است لازم باشد که به مرحله نور آزمایشی برگردید و هر مرحله را دنبال کنید. در انتهای این مقاله پیوندی به راهنمای گام به گام وجود دارد.

نحوه روشن کردن آبگرمکن برقی


برای روشن کردن آبگرمکن برقی این مراحل را دنبال کنید:

مرحله 1: شیرهای باز یا شیرهای بستن را از نزدیک بررسی کنید
دقیقاً مانند مرحله اول روشن کردن آبگرمکن گازی ، باید آبگرمکن برقی خود را نیز بررسی کنید تا دریچه های باز یا شیرآلات وجود داشته باشد. هرکسی را که نیمه کاره دیدید باید فوراً بسته شود.

مرحله 2: آب سرد را روشن کنید
مجدداً اطمینان حاصل کنید که مخزن شما قبل از روشن کردن آب پر از آب شده است. شما نمی خواهید آبگرمکن یک مخزن تقریباً خالی را گرم کند. این می تواند مخزن یا حتی آبگرمکن شما را خراب کند.

مرحله 3: برچسب ایمنی را بردارید
اگر برچسب ایمنی را برای جلوگیری از روشن کردن سوئیچ از طریق شکن خود قرار داده اید ، وقت آن است که آن را بیرون بیاورید. اگر خانه مال شما نیست ، مالک می توانست برچسب را روی کلید قرار دهد ، بنابراین حتماً بررسی کنید. اگر خانه مال شماست ، باید یاد بگیرید که این کار را انجام دهید تا از برق گرفتگی جلوگیری کند.

مرحله 4: شکن را روشن کنید

آب شکن آبگرمکن شما ایمن است و اکنون آماده روشن شدن است. در این مرحله ، آبگرمکن باید گرمایش آب را شروع کند. برخی از مدل های آبگرمکن برقی ممکن است هیچ علامتی برای روشن بودن دستگاه نشان ندهند. با این حال ، باید صداهای کم را بشنوید که نشان می دهد بخاری به کار خود رفته است.

نحوه روشن کردن آبگرمکن دیواری


روشن کردن آبگرمکن های دیواری آسانترین حالت است. برای روشن کردن آبگرمکن بدون مخزن خود این مراحل را دنبال کنید:

مرحله 1: شکن را روشن کنید
این نوع آبگرمکن ها همانطور که از نامش پیداست بدون مخزن هستند ، بنابراین این بدان معناست که شما مجبور نیستید مانند آبگرمکن های دیگر آن را پر کنید تا زمانی که به منبع آب متصل باشد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که به راحتی چرخش شکن را انجام دهید.

مرحله 2: دما را تأیید کنید
از آنجا که بخاری بر اساس تقاضای شما کار می کند ، باید درجه حرارت مناسبی را انتخاب کنید. بسته به دمایی که انتخاب می کنید گرم می شود و فقط درصورت نیاز به گرم شدن شروع می شود.

هنگام روشن کردن آبگرمکن باید مراقب باشید تا از حوادث جلوگیری کنید. در زیر اقدامات احتیاطی است که باید به خاطر داشته باشید.

موارد احتیاطی که باید هنگام روشن کردن آبگرمکن رعایت کنید
چک کنید که آیا در لوله تخلیه چکه دارید. در صورت مشاهده قطره ای ، فشار ممکن است خیلی زیاد باشد ، بلافاصله آن را کم کنید (زیر 80 psi به اندازه کافی کم است).


هنگام روشن كردن آبگرمکن گازی كه مدتی است كسی از آن استفاده نكرده است ، مراقب بوی نشت گاز باشید. گاز به دلایل خوبی بوی بد می دهد و اگر نمی دانید بوی آنها چطور است ، برخی از مردم بوی خود را با تخمهای پوسیده مقایسه می کنند.

این کار را قبل از روشن کردن خلبان انجام دهید. اگر بوی بنزین ، پروپان ، نفت سفید یا هر نوع مایعی قابل اشتعال است ، دوباره روشن نکنید. اگر بخاری مدرن تری داشته باشید ، ممکن است از وقوع نور جلوگیری کند.


اگر بخواهید آبگرمکن خود را روشن کنید زیرا چراغ خلبان خراب شده است ، پس علت خرابی را بررسی کنید. اگر هنوز مشکل را برطرف نکردید ، دوباره آبگرمکن را روشن کنید.


بررسی کنید آیا آبگرمکن شما برای نورپردازی مجدد ایمن نیست و آیا شیر تسکین دهنده کار می کند.
اگر از آبگرمکن برقی استفاده می کنید ، سیم های لخت یا بی نظمی را بررسی کنید. در صورت وجود ، تا زمانی که این مشکل را به درستی برطرف نکنید ، برای روشن کردن مجدد بخاری اقدام نکنید.


اگر متوجه شدید که آبگرمکن شما از بین رفته است ، مهم نیست که چند بار یک فیوز را تعویض کرده یا حتی دستگاه شکن را دوباره تنظیم کنید ، شاید شما باید چیز دیگری را امتحان کنید. بهترین کار این است که بخاری آب خود را سرویس کنید. بعد از آن باید به خوبی جدید باشد.


وقتی چراغ خلبان را روشن می کنید یا شیر بنزین خود را روشن می کنید ، از دهانه فاصله بگیرید. بدن برهنه و به خصوص صورت باید دور باشد. اگر مراقب نباشید و تاخیر در روشنایی در نتیجه مشعل کثیف یا ممکن است یک خلبان خارج از موقعیت رخ دهد ، می توانید به شدت سوخته شوید.


قبل از شروع به روشن کردن خلبان ، مشعل خود را از نظر گرد و غبار ، زنگ زدگی یا خاک بررسی کنید. اگر مشعل با گرد و غبار ، زنگ زدگی یا خاک پوشانده شده است ، روشن نکنید. شما باید مشعل را تمیز کنید یا قبل از روشن شدن آن را سرویس کنید.


وقتی می خواهید سوپاپ گاز را روشن کنید ، ابتدا تأیید کنید که روکش های بیرونی و درهای داخلی در جای خود قرار دارند.
اگر می خواهید خلبان را روشن کنید و مشعل مشتعل نمی شود ، سعی نکنید بیشتر تلاش کنید. ابتدا گاز را پاک کنید. اگر ایده ای برای انجام این کار ندارید ، روش ها را جستجو کنید تا آنچه را که می خواهید به دست آورید. همچنین می توانید از یک متخصص کمک بگیرید.


در همه اینها ، فراموش نکنید که سازنده یک کتابچه راهنما برای شما گذاشته است. اگر در مورد هر بخشی گیج هستید ، از مراجعه به کتابچه راهنمای تولید کننده دریغ نکنید. به عنوان یک نکته سریع و سریع ، هرگز در این موارد ، دفترچه راهنمای هیچ وسیله یا وسیله ای را که خریداری می کنید دور نریزید.

اگر کتابچه راهنمای تولید کننده خود را گم کردید ، نگران نباشید ، ممکن است هنوز راهی برای نجات وجود داشته باشد. نام سازنده و شماره مدل آبگرمکن خود را دریافت کنید و آنها را در اینترنت جستجو کنید. شما باید بتوانید برخی از اطلاعات مفید را در وب سایت پیدا کنید.


بسیاری از آبگرمکن ها دارای دستورالعمل هایی هستند که توسط سازنده بر روی آنها چسبانده شده اند. همچنین ممکن است در عیب یابی آنها مفید باشد.
سرانجام
چه یک خانه جدید باشد یا یک آبگرمکن جدید ، برای روشن کردن آن نباید استرس زیادی داشته باشید. با اطلاعات موجود در این مقاله ، شما می توانید تقریباً هر آبگرمکن را بدون هیچ گونه عارضه ای روشن کنید. آیا این اطلاعات مفید بود؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید.

مشاهده لیست قیمت انواع آبگرمکن روی لینک روبرو کلیک کنید : آبگرمکن