دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

انواع آبگرمکن

وقتی زمان تعویض آبگرمکن قدیمی شما فرا رسید ، می خواهید یک واحد آبگرمکن با مصرف انرژی مناسب انتخاب کنید که آب کافی برای خانواده شما تأمین کند. مانند هر چیز دیگری ، پیشرفت های فن آوری در لوله کشی بدان معنی است که شما بیشتر از هر زمان دیگری در مورد آبگرمکن ها گزینه دارید ، بنابراین تصمیم گیری آگاهانه می تواند چالش برانگیز باشد.

در حالی که تعمیر آبگرمکن یا تعویض آبگرمکن بهتر است به متخصصان لوله کشی حرفه ای سپرده شود ، یک کار شما می توانید و باید خود انجام دهید انتخاب آبگرمکن مناسب برای تأمین نیازهای خانه و خانواده خود است.

انواع مختلفی از آبگرمکن ها در بازار وجود دارد. راهنمای مقایسه آبگرمکن یک نقطه شروع عالی برای آشنایی با چیزهای موجود در آن است. متخصصان بخاری آب Roto-Rooter با در نظر گرفتن نیازهای گرمایش آب خانواده و انتظارات مصرف انرژی می توانند به شما کمک کنند تا تعیین کنید کدام مدل برای خانه و بودجه شما مناسب است.

آبگرمکن های متعارف


آبگرمکن های معمولی ، که بخاری آب مخزن ذخیره سازی نیز نامیده می شوند ، متداول ترین نوع هستند – آنها از یک مخزن عایق بندی شده تشکیل شده اند که در آن آب گرم می شود و تا زمان نیاز ذخیره می شود. آبگرمکن های گازی طبیعی معمولاً نسبت به آبگرمکن های برقی انرژی کمتری مصرف می کنند و هزینه کارکرد آنها نیز کمتر است ، اما نصب آنها بسیار گران تر و دشوار است.

آبگرمکن های معمولی برای کارایی کارآمد و موثر در طول سال ها به تعمیر و نگهداری منظم نیاز دارند. آنها باید حداقل سالی یک بار تخلیه و شسته شوند و رسوب و تجمع آنها از بین برود. امید به زندگی آماری بخاری آب مخزن ذخیره سازی 10-12 سال است که به مراقبت و نگهداری بستگی دارد.

آبگرمکن دیواری (بر اساس تقاضا)


آبگرمکن دیواری از گرما های شدید در برابر سیم پیچ های پر از آب استفاده می کنند تا آب مورد نیاز را گرم کنند. سیستم های لوله کشی آبگرمکن بدون مخزن نسبت به مدل های مخزن ذخیره معمولی از نظر مصرف انرژی بیشتر هستند ، اما هزینه های بالاتری دارند.

ابعاد بخاری های بدون مخزن می توانند به اندازه ای باشند که جریان مداوم آب گرم را تأمین می کنند ، و آنها را برای خانواده های پرجمعیتی که همزمان از آب گرم زیادی استفاده می کنند مناسب می کند. آنها همچنین برای استفاده با گاز طبیعی مناسب ترند ، اگرچه ممکن است نیاز به نصب یک خط گاز قطر بزرگتر باشد ، اقدامی بالقوه پرهزینه. مدل های بدون مخزن برقی ممکن است نیاز به ارتقا ظرفیت برق خانه داشته باشند.

مانند بخاری های آب مخزنی ذخیره سازی ، آبگرمکن های بدون مخزن نیز باید حداقل سالی یکبار از مواد معدنی جدا شوند تا عملکرد آنها به طور قابل اعتماد ادامه یابد.

آبگرمکن های پمپ حرارتی


آبگرمکن های پمپ حرارتی که به آنها آبگرمکن برقی ترکیبی نیز گفته می شود ، گرما را از هوا یا زمین گرفته و به آب منتقل می کنند. هزینه آنها از جلو بیشتر از نمونه های الکتریکی استاندارد است ، اما حدود 60٪ انرژی کمتری مصرف می کنند ، به این معنی که صاحبان خانه ها به عنوان صورتحساب های کم مصرف تر ، بازگشت سرمایه خود را مشاهده می کنند.

آبگرمکن های برقی پمپ حرارتی در فضاهای خیلی سرد به خوبی کار نمی کنند. از آنجا که پمپ گرما در بالای دستگاه است ، ممکن است یک واحد هیبریدی به اندازه یک فاصله 7 فوت از کف تا سقف نیاز داشته باشد.

آبگرمکن خورشیدی

آبگرمکن های خورشیدی با استفاده از صفحات خورشیدی نصب شده روی سقف کار می کنند که گرمای خورشید را جذب می کنند و آن را به سیستم مایع ضد یخ در سیستم حلقه بسته منتقل می کنند که به مخزن آب می رود و آب را گرم می کند.

بهترین آبگرمکن های خورشیدی صرفه جویی درخشان ستاره ای را در تابستان انجام می دهند و آنها را برای مناطق گرم و آفتابی جذاب می کند. در صورت وجود ، یک متخصص آبگرمکن برقی به شما کمک می کند تا با توجه به نیازهای گرمایش آب خانواده و انتظارات مصرف انرژی ، نوع آبگرمکن خورشیدی را برای خانه و بودجه مناسب تعیین کنید.

مزایای:

انرژی خورشیدی آزاد و فراوان است.
پانل های حرارتی خورشیدی کارآمد هستند. تقریباً 80٪ تابش به انرژی گرمایی تبدیل می شود.
در قبض های سوخت صرفه جویی خواهید کرد.
شما در حال پایین آوردن ردپای کربن آب گرم خود هستید.
اغلب مشوق های مالی وجود دارد. برای آب گرم خورشیدی ، این موارد می توانند شامل اعتبارات مالیاتی ایالتی و فدرال و تخفیفات ایالتی ، منطقه ای و آب و برق باشند.


معایب:

پانل های حرارتی خورشیدی فقط می توانند آب را گرم کنند. با این وجود پانل های PV خورشیدی ، برق تولید می کنند و برخی از این برق می تواند برای گرم کردن آب استفاده شود. بنابراین انعطاف پذیری بیشتری در صفحه های خورشیدی وجود دارد.
تعمیر و نگهداری سالانه پیشنهاد می شود زیرا چندین قسمت در سیستم وجود دارد که باید اطمینان حاصل شود که عملکرد صحیحی دارند.
حتی با تخفیف های فدرال و محلی ، هزینه ای که برای خرید و نصب آبگرمکن  یک سیستم خورشیدی هزینه می کنید می تواند به معنای انتظار 10 تا 30 سال برای بازیابی هزینه های سرمایه گذاری شما باشد ، اگرچه صفحات خورشیدی و تجهیزات دائماً هزینه کمتری دارند.


آبگرمکن متراکم


آبگرمکن های متراکم دارای مخزنی مانند آبگرمکن مخزن ذخیره سازی معمولی هستند ، اما گازهای خروجی داغی را که به طور معمول از یک خانه خارج می شوند ، خارج می کنند. این گازها از طریق یک سیم پیچ در پایه آبگرمکن منفجر می شوند ، جایی که آب سرد ورودی می تواند گرما را از بین ببرد. آبگرمکن های متراکم از نوع آبگرمکن دیواری های بسیار کارآمد برای خانه هایی هستند که با گاز گرم می شوند و به ظرفیت بیش از 55 گالن نیاز دارند.

مشاهده لیست قیمت انواع آبگرمکن در لینک روبرو : آبگرمکن