دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

آبگرمکن برقی چگونه کار می کند؟

برای بهترین ما اتفاق می افتد … شما می خواهید دوش بگیرید ، اما بعد از چند دقیقه ، آب سرد می شود. یا می خواهید دستان خود را بشویید ، اما فشار آب کافی نیست.

آب داغ را روشن می کنید اما اصلاً این آب وجود ندارد. حالا باید چه کار کنی؟ قبل از اینکه با یک متخصص لوله کشی تماس بگیرید ، بیایید بررسی کنیم که چگونه یک آبگرمکن کار می کند و همچنین برخی از مشکلاتی که می تواند حتی بهترین مارک های آبگرمکن را آزار دهد.

آبگرمکن برقی چگونه کار می کند؟

تمام آب ورودی به خانه شما تحت فشار است ، که معمولاً توسط نیروی جاذبه ایجاد می شود. فشار با توجه به تفاوت بین نقطه شروع آب و خانه شما افزایش می یابد. این دلیل ذخیره آب در برج ها یا تپه ها است.

وقتی گرانش آن را پایین می کشد ، لوله ها در سیستم آب شهری و خانه شما آن را به مکان مورد نیاز هدایت می کنند. در مناطق مسطح تر ، از ایستگاه های پمپاژ برای افزایش فشار تا سطح موثر استفاده می شود.

همچنین شما می توانید بخوانید: عیب یابی بخاری آب گرم

برقی

آبگرمکن که بیشتر در ایالات متحده استفاده می شود آبگرمکن مخزنی است. آب تا دمای مورد نظر گرم می شود و در مخزن ذخیره می شود تا جایی که به لوله کشی مانند ماشین لباسشویی لباس یا دوش نیاز باشد. آبگرمکن برقی دارای ترموستات ، شیر تخلیه دما ، شیر تسکین فشار ، دریچه تخلیه ، عایق و میله آند است.

این با وارد کردن آب سرد از طریق لوله غوطه وری که به بالای مخزن آبگرمکن می رود و تا پایین جایی که اضطراری آب سرد است گسترش می یابد. سپس آب مخزن در اثر تماس با یک عنصر الکتریکی گرم می شود.

سپس آب گرمتر به بالای مخزن بالا می رود و آماده است تا از طریق یک لوله گرم کننده در سراسر خانه آزاد شود.

گاز

آبگرمکن گازی کمی متفاوت عمل می کند. آب سرد از طریق همان لوله فرو رفته وارد می شود. مشعل گاز هوایی را که از طریق یک دودکش مرکزی که از بالای مخزن خارج می شود ، بالا می برد و از خانه خارج می شود. تماس با این “دودکش” فلز داغ باعث می شود تا آب گرمتر از بالای همان لوله گرم کننده به بالای خانه برود و سپس تحت فشار قرار گیرد.

آبگرمکن Tanklesshot

آبگرمکن بدون مخزن جعبه ای با کویل های گازی یا گرمایشی الکتریکی است که هنگام حرکت از داخل محفظه ، مستقیماً آب سرد را گرم می کند. با روشن شدن آب ، آب سرد از روی سیم پیچ ها عبور کرده و داغ می شود. آنها را می توان در نزدیکی هر مکان نیاز به آب گرم مانند ماشین لباسشویی با منبع تغذیه قرار داد.

آبگرمکن های بدون مخزن آب گرم را با دو تا پنج گالن در دقیقه تحویل می دهند. در حالی که آنها میزان انرژی مورد نیاز برای گرم و آماده نگه داشتن بسیاری از گالن آب را کاهش می دهند ، اگر می خواهید مقدار معقولی آب گرم در یک وسیله مشخص داشته باشید ، به بیش از یک واحد نیاز دارید. در حالی که واحدهای کل خانه واحد وجود دارد ، یک سیستم استفاده از توزیع شده نیز می تواند در برنامه های خاص کار کند.

چه مشکلاتی با بخاری های آب وجود دارد؟

بدون آب گرم

ابتدا جعبه قطع کننده را برای داشتن مدار قطع شده علامت بزنید. اگر این مشکل نیست ، به عنصر گرمایش نگاه کنید. در آبگرمکن های گازسوز ، چراغ خلبان خاموش شده را بررسی کنید و برای روشن کردن مجدد آن ، راهنمای مالک یا راهنمای کنار مخزن را دنبال کنید. اگر این یک عنصر گرمایش خراب باشد ، می تواند به راحتی توسط یک لوله کش حرفه ای قابل تعمیر باشد.

آب گرم کافی نیست

کمبود آب گرم می تواند به دلیل تغییر در دمای محیط داخلی باشد. به ترموستات کنار مخزن نگاه کنید و دما را بر اساس آن تنظیم کنید تا ببینید چند درجه تفاوت ایجاد می کند یا خیر. ترموستات معیوب یا عایق مخزن مخرب نیز می تواند دلیل ولرم بودن دوش شما باشد.

فشار کم آب

معمولاً زنگ زدگی و رسوب داخل لوله ها و آبگرمکن دیواری مقصر هستند. تمیز کردن مخزن می تواند مشکلات فشار را کاهش دهد ، اما مطمئن شوید که جیب رسوب لوله کشی دیگر شما نیز نباشد.

صداهای خنده دار

اینها به طور کلی به دلیل رسوب و زنگ زدگی در مخزن یا عناصر گرم کننده است. همچنین ممکن است نشتی ، فشار بیش از حد یا فقط گسترش طبیعی لوله ها وجود داشته باشد. این معمولاً بی ضرر است ، اما برای جلوگیری از بروز مشکلات جدی باید آنرا چک کنید.

تعمیر و نگهداری سالانه از برخی مشکلات آبگرمکن جلوگیری می کند:

 برای جلوگیری از تجمع رسوبات ، هر یک تا سه سال یکبار مخزن آب گرم را بشویید. آبگرمکن شما به یک گلدان مجهز است که به شما امکان می دهد رسوبات را بیرون یا درون سطل تخلیه کنید.

دما را (در کنار مخزن پیدا کنید) در 120 درجه توصیه شده EPA تنظیم کنید. این دما احتمالاً شما را سوزانده و مانع از این می شود که باکتری ها از مکان مناسبی برای تکثیر برخوردار شوند.

میله آند را تغییر دهید. منظور آنها این است که به طور فداکارانه خورده می شوند تا بقیه مخزن این کار را نکند و پس از فرسوده شدن باید آنها را تعویض کرد. زمان این کار با شیمی آب و سایر عوامل متفاوت است ، بنابراین ارزش دارد که هر 12-18 ماه یکبار بررسی کنید.

شیر تخلیه فشار را تست کنید. با این یکی دقت کنید – توصیه می شود آبگرمکن بوتان خود را خاموش کرده و بگذارید برای مدتی خنک شود ، در غیر این صورت آب داغی که قرار است از لوله تخلیه فشار خارج شود ، می تواند یک مشکل باشد. اگر هنگام بالا بردن اهرم آب از آن خارج نشود ، یک مشکل دیگر وجود دارد که باید آن را بررسی کنید!

مشاهده لیست قیمت انواع آبگرمکن برقی در لینک روبرو : آبگرمکن