دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

نحوه عیب یابی مشکلات آبگرمکن برقی

اگر شما آخرین بار در خانه های زیادی از مردم دوش گرفته اید ، اغلب می دانید چه چیزی پیش از لخت شدن در حمام اتفاق می افتد: آب سرد و یخی که باعث استخوان و دندان می شود. اگر با مشکل آب روبرو هستید ، بدون داشتن خانه زیاد ، وقت آن است که مدتی را صرف ارزیابی آبگرمکن برقی خود کنید.

مشکلات آبگرمکن برقی می تواند علائم مختلفی از جمله مشکلات دمای آب ، نشتی ، تغییر رنگ ، بو و صدا را ایجاد کند. در اینجا یک فرایند گام به گام آورده شده است تا به شما در عیب یابی مشکلات بخاری آب کمک کند.

 
قبل از شروع: برق را خاموش کنید
اول ایمنی. قبل از شروع عیب یابی برای آبگرمکن برقی ، حتماً برق را خاموش کنید. این کار را می توانید با خاموش کردن فیوز یا قطع کننده مدار متصل به واحد بخاری انجام دهید.

 
مشکلات دمای آب
انواع مختلفی از مشکلات آبگرمکن برقی می تواند باعث ایجاد مشکل در دمای آب شود. علائم ممکن است از فقدان آب گرم تا آب گرم ناکافی تا آبی که خیلی گرم است باشد.

در صورت عدم وجود آب گرم ، این مشکل می تواند ناشی از کمبود برق ، خرابی ترموستات برقی یا معیوب بودن عنصر گرمایش برقی باشد. با رد کردن مشکلات برق شروع کنید.

ابتدا هر قطع کننده مدار قطع شده را مجدداً تنظیم کرده و فیوزهای سوخته را تعویض کنید. بعد ، بررسی کنید که آیا برق به ترموستات عنصر گرم کننده آب الکتریکی تأمین می شود یا خیر. عنصر را تست کنید و اگر معیوب است ، آن را جایگزین کنید. سرانجام ، اگر ترموستات نیرو دریافت می کند اما هنوز کار نمی کند ، آن را یا عنصر گرم کننده آب برقی را تعویض کنید.

هنگامی که آب به اندازه کافی گرم نیست ، مشکل می تواند یک آبگرمکن با اندازه کم ، اتصالات سرد و گرم یا یک عنصر حرارتی یا ترموستات معیوب باشد. برای رد کردن آبگرمکن برقی دیواری با اندازه کم ، بررسی کنید که 75 درصد ظرفیت بخاری به عنوان آب گرم باشد. بعد ، قطع اتصال آب و روشن کردن شیر آب گرم ، اتصال متقاطع را رد کنید.

اگر آب هنوز جریان دارد ، به دنبال اتصال متقاطع باشید. پس از این ، عناصر گرمایی پایین و بالا را از نظر برق و تداوم الکتریکی بررسی کرده و در صورت لزوم ، عنصر را تعویض کنید ، مطمئن شوید که ابتدا رسوبات را پاک کنید. سرانجام ، اگر عناصر در حال کار هستند ، ابتدا ترموستات بالایی و سپس پایین را بررسی کنید و اگر هرکدام کار نمی کند ، آن را تعویض کنید.

وقتی آب خیلی گرم است ، معمولاً به این معنی است که ترموستات خیلی زیاد تنظیم شده است. بررسی کنید که ترموستات های بالا و پایین بین 110 تا 140 درجه فارنهایت تنظیم شده اند.

 
نشت
نشت آب می تواند به دلیل شیر تخفیف دما و فشار (T&P) ، فشار بیش از حد ، گرم شدن بیش از حد ، سوپاپ گیر شده ، نشتی از اتصال لوله کشی سربار یا مجاور ، پیچ و مهره های شل شده عنصر گرمایش ، یک واشر بد یا یک مخزن آب نادر باشد. برای بررسی شیر T&P ، یک سطل را زیر لوله سربار قرار دهید ، شیر را باز کنید و آن را از زباله پاک کنید. اگر هنوز نشت کرد ، آن را تعمیر یا جایگزین کنید.

بعد ، برای کاهش فشار یا گرمای بیش از حد ، تنظیم ترموستات را پایین بیاورید. بعد از این ، اتصالات لوله شل را بررسی کنید و با استفاده از آچار ، هرچه را پیدا کردید محکم کنید ، مواظب باشید که بیش از حد سفت نشود. بعد ، پیچ و مهره های عنصر گرمایش را بررسی کنید ، در صورت لزوم آنها را محکم کنید. اگر عنصر گرمایش هنوز در حال نشت است ، آن را برداشته و واشر را تعویض کنید.

در آخر ، بررسی کنید که آیا مخزن ذخیره سازی نشت می کند یا خیر. مخازن ذخیره می توانند به دلیل خوردگی یا سایر موارد مانند اورینگ های نامناسب نشت کنند. در صورت نیاز به جایگزینی یک حلقه اورینگ ، برخی از اورینگ های اضافی را از تأمین کننده ای مانند اپل لاستیک راحت نگه دارید.

 
تغییر رنگ یا بو
آب زنگار می تواند در اثر خوردگی درون یک مخزن شیشه ای یا یک میله آند قربانی از کار افتاده باشد. اگر میله آند خراب است ، آن را با یک میله آند منیزیم جایگزین کنید.

یک میله آند قربانی در حال پوسیدگی همچنین می تواند هیدروژن آزاد کرده و بویی مانند تخمهای پوسیده ایجاد کند. برای حل این مسئله ، ابتدا آبگرمکن را شستشو دهید. سپس مخزن و لوله ها را به مدت دو ساعت با محلول 2 پیمانه 3 درصد پراکسید هیدروژن تا 40 گالن آب تصفیه کنید. در صورت ادامه بو ، آند خراب را با آند آلیاژ روی جایگزین کنید. اگر هنوز بو از بین نرفت ، بخاری را با یک پلاستیک پوشش دهید.

 
سر و صدا
سر و صدای کم و غوغایی می تواند نشانگر جوشیدن آب باشد که در اثر گرم شدن بیش از حد در اثر رسوب ایجاد می شود. این کار را با شستشوی آبگرمکن انجام دهید.

یک صدای بلند و غر زدن می تواند در اثر جمع شدن مقیاس ها روی عناصر گرمایش الکتریکی ایجاد شود. برای درمان این موضوع ، ابتدا آبگرمکن دیواری را شستشو دهید. سپس ترازوها را از مخزن آبگرمکن بوتان و عناصر آن تمیز کنید. سرانجام ، عناصر گرمایشی با تراکم وات کم با سطح بیشتر را برای بازده بیشتر انتقال گرما نصب کنید.

خانه خود را دوباره تأمین مالی کنید
برای هزینه های غیرمنتظره به پول نقد نیاز دارید؟ اگر در خانه خود سهام عدالت دارید ، می توانید از آن برای پرداخت هزینه های بهبود خانه ، پرداخت بدهی یا ایجاد یک بالشتک نقدی استفاده کنید. با ادامه پایین بودن نرخ بهره ، این می تواند زمان مناسبی برای بررسی مجدد وام مسکن فعلی خود با وام جدید با نرخ بهره کم باشد. *

مشاهده لیست قمیت انواع آبگرمکن برقی و دیگر مشخصات در لینک روبرو : آبگرمکن برقی