دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

نحوه کار آبگرمگن

آبگرمکن های سنتی همگی به روشی مشابه کار می کنند. تفاوت اصلی بین آنها منبع سوخت ، مانند گاز ، انرژی الکتریکی یا حتی خورشیدی است. برای درک نحوه کار واحد شما ، اولین قدم آشنایی با اجزای سیستم و نحوه تعامل آنها است.


اجزای آبگرمکن


آبگرمکن های برقی و گازی دارای تعدادی از اجزای مشترک هستند ، از جمله دریچه تخلیه ، شیر TPR ، یک میله آند داخلی ، لوله فرو رفتن و لوله ها و اتصالات آب گرم و تخلیه فشار / فشار. در هر دو حالت ، مخزن داخلی با مواد عایق پیچیده می شود تا آب بیشتر گرم شود.

آبگرمکن برقی دارای ترموستات جداگانه هستند ، در حالی که ترموستات موجود در مدل های گازی در شیر کنترل گاز تعبیه شده است. آبگرمکن های گازی همچنین دارای یک دستگاه محدود کننده حرارت برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد ، یک دودکش داخلی و داخلی برای تخلیه گاز و کمک به گردش گرما و یک ترموکوپل برای خاموش کردن گاز در مواقع اضطراری هستند.


چگونه آبگرمکن کار می کند؟


اختلافات بین انواع آبگرمکن های برقی و  آبگرمکن گازی هنگامی که به اصول کار بپردازید ، بیشتر آشکار می شود. در هر دو نوع ، آب سرد از طریق لوله فرو رفتن در قسمت بالا وارد واحد می شود و به قسمت زیرین مخزن منتقل می شود و در آنجا گرم می شود.

آبگرمکن برقی چگونه کار می کند؟


ترموستات الکتریکی: در مدل های الکتریکی ، ترموستات به صورت فلاش در کنار مخزن داخلی نصب می شود. هنگامی که ترموستات احساس می کند دمای داخلی به زیر آستانه از پیش تعیین شده رسیده است ، سوئیچ (یا در صورت وجود سیستم دو عنصر) یا دو سوئیچ را تحریک می کند که به جریان الکتریکی اجازه می دهد تا به عنصر گرم کننده برسد.

آبگرمکن گازی چگونه کار می کند؟


مدل های گازی دارای یک ترموستات ، به طور معمول یک لوله مسی کوچک با یک سنسور جیوه در نوک آن هستند. آنها همچنین دارای سنسور خاصی به نام ترموکوپل هستند که حس می کند چراغ خلبان در حال حاضر می سوزد. اگر خلبان خاموش باشد ، ترموکوپل اجازه نمی دهد گاز به مشعل سرازیر شود.

با پایین آمدن دمای آب در مخزن ، ترموستات سیگنالی را به دریچه کنترل گاز می فرستد ، که سیگنال را از ترموکوپل بررسی می کند تا وجود چراغ پایلوت را تشخیص دهد. در این صورت ، دریچه ای باز می شود و اجازه می دهد گاز به مشعل جریان یابد و شعله شعله ور شود.

شعله زیر مخزن را گرم می کند و باعث بالا آمدن آب گرمتر در هنگام غرق شدن آب خنک می شود و یک چرخه گردش طبیعی ایجاد می کند. بعلاوه ، دمای داخلی با افزایش گرما از طریق دودکش مرکزی یکنواخت تر حفظ می شود زیرا ابتدا از مخزن بالا می رود و سپس از طریق سیستم تهویه خانه را ترک می کند.

هنگامی که دمای آب به میزان مطلوب رسید ، ترموستات با ارسال سیگنالی به سوپاپ کنترل گاز ، دستور می دهد که جریان گاز را دوباره خاموش کند.


تغییرات در آبگرمکن


برخی از آبگرمکن جدید ها از سیستم چرخش آب گرم استفاده می کنند که آب گرم را از طریق سیستم گرمایش حرکت می دهد و از قطع جریان آب گرم با جهش های “سرد” آب گرم نشده جلوگیری می کند.

آبگرمکن های خورشیدی از سیستم مشابهی به عنوان روش اصلی گرمایش آب استفاده می کنند. با بالا رفتن آب گرم ، منبسط می شود و آب خنک تری را از آب گرم جلو می اندازد و آب را از طریق لوله های داخلی بخاری خورشیدی در گردش می کند.

مشاهده لیست قیمت آبگرمکن در لینک روبرو : آبگرمکن